Vi hjälper ekologiska varumärken att växa och tar nu ett nytt grepp om foodservice och siktar mot en helt ny nivå.

Leif Olausson har rekryterats som ny försäljningschef med uppdraget att lyfta företagets arbete inom foodservice till nya nivåer. Leif började som trainee på Arla 1985 och har haft flera befattningar som försäljningschef gentemot dagligvaruhandeln, regionchef och direktör för foodservice. Med en gedigen bakgrund inom livsmedels-industrin, ordförande i Marknadskommittén för foodservice inom DLF, vice ordförande i GS1 och ECR är han en välkänd profil i branschen. 

"Att övergå till ett mindre bolag som Ekologiska Säljbolaget innebär att jag kan arbeta mer operativt direkt mot våra kunder. Jag ser verkligen fram emot att påverka och driva utvecklingen mot en bättre värld med ekologiska produkter tillsammans med våra uppdragsgivare”säger Leif Olausson.

I februari firar vi 10 år och under våren har arbetssättet inom foodservice förändrats på grund av Covid-19.  Mikael Palmberg, VD och grundare av företaget, ser positivt på hösten som inleds med Eko-september och nyförvärvet som en spjutspets.

”Vi är väldigt glada över att kunna rekrytera Leif som ansvarig för foodservice. Utöver stor kunskap och lång erfarenhet så fastnade jag för Leifs nyfikenhet och genuina intresse av att bygga lönsamma affärer för alla parter”, säger Mikael Palmberg.

Vi välkomnar Leif till Ekologiska Säljbolaget!